Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 7 december 2015

Crazy pop up

Hallo allemaal,

Wat zijn het toch grappige vogeltjes, de crazy birds van.Katzelkraft
Althans dat vind ik hihi.
Dit keer heb ik ze gebruikt voor een pop - up kaartje/doosje


Eerst heb ik het "doosje" gemaakt.

Vervolgens heb ik de binnenkant voorzien van wat vakjes.


Nu kun je het geheel gaan versieren.
Ik heb gekozen voor papier van Maja Design.
Daarmee heb ik alle flapjes en delen van het doosje beplakt.


Vervolgens heb ik de Crazy Birds gemaakt.
Dit heb ik als volgt gedaan:
Ik heb een stuk aquarel papier van ong. 180 gram voorzien van wat
blauwe BISTRE. Dit zijn die kleurkorreltjes die ik een tijd terug al eens heb beschreven op dit blog.
Dan heb ik die poeder/korreltjes nat gemaakt met een spray flesje en water.
Toen dit allemaal naar mijn zin was heb ik de stempels op dit papier gezet.
Hiervoor heb ik de leukste gekleurde plekken van het papier uitgezocht.


Na het stempelen heb ik ze uitgeknipt en de ogen nog voorzien van wat witte inkt met een Sharpie.
Ook de brilletjes en hoedjes heb ik op deze manier van kleur voorzien.

De bomen die ik op de achterste delen heb geplakt heb ik net andersom gedaan.
Dus eerst met Stazon gestempeld en daarna wat groene Bistre erop gestrooid.
Dit keer heb ik er wat grovere druppels water op gedaan. Nu is het net of de (rechter) boom wat blaadjes heeft gekregen. De linkerboom heeft meer groen kleur gekregen.


Alle uitgeknipte vogeltjes heb ik voorzien van een strookje stevig karton
en dit in het doojes geplakt op de diverse vakjes.
Helemaal achterin op het klepje zit er ook nog eentje te kijken,
De vogel met de bril op is de feestganger en de andere kijken naar
hem met ieder z`n eigen gedachte hihihi...( showbird )


Op het achterste klepje heb ik ook nog een tekst geplakt "lets party" die ik 
gestanst heb met een stansje van Noor!Design.
Ook de vlaggetjes zijn er van. Hier heb ik met plakletters het woordje "FUN"op geplakt.
Verder heb ik er nog wat takjes van klimop met wat bloemen op verwerkt
en op de binnenste vakjes nog wat gestanste takjes.
Aan de voorkant nog een strik van raffia met wat bloemen en mijn pop-up doosje/kaartje is klaar.

Als je de stappen allemaal goed gevolgd hebt dan kan je dit doosje
dubbelvouwen en past het in een wat grotere envelop !!
Leuk toch??

EN LIJKT JE HET LEUK OM DIT DOOSJE TE MAKEN TIJDENS EEN WORKSHOP.
DAT KAN OP ZATERDAG 23 JANUARI 

VOOR DE EXACTE TIJD HOUD EVEN DE WEBVERSIE WORKSHOPS  IN DE GATEN
DIE KUN JE HIER VINDEN



Een hele fijne dag nog en veel liefs van mij,


En dit zijn mijn gebruikte artikelen. Als je op een afbeelding klikt kom je meteen in de webwinkel bij het desbetreffende product:


Rubberstamp - Katzelkraft - Les drĂ´les `d accessoires  Rubberstamp - Katzelkraft - A5 - Fruitful  Rubberstamp - Katzelkraft - A5 - Vogels  Bister / Bistre - Assortiebox  Noor! Design - Cutting & Embossingmal - Let`s Party - Text  

Noor! Design - Cutting Die - Party Flags Noor! Design - Autumn - Klimop  Scrappapier Maja Design - Home for the Holidays - Friends  Sharpie - Extra Fine Point Poster Paint Marker - White

Nature Raffia - beige/nat.beige/natuur -  1 PK (25 GR)Nellie`s Scoringboard A4