Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 16 oktober 2015

Doobadoo dag van 10 oktober

Hallo allemaal,

Deze keer zal ik in mijn blogbericht de uitleg geven over de kaart die ik voor de
Doobadoo dag had gemaakt. Ik kreeg al diverse vragen over de maten, dus die zal ik hier ook plaatsen. Het was de 10de oktober weer een super gezellige dag die zeker voor herhaling vatbaar is.
En dit gaan we zeker doen. Maar eerst nog de CraftEmotions dag op 14 nov a.s.

Hier nog even een kleine collage van de Doobadoo dag.


We zijn heerlijk verzorgd door Peter en Wendy, die voor de catering aanwezig waren.
En omdat het de 12,5 jarig huwelijksdag van Astrid en haar Bert was hadden we met z`n allen nog even wat geld ingezameld voor een leuk kadootje. Al met al een zeer geslaagde dag !!

Oke, dan de creatie die jullie bij Monique en mij mochten maken.
Het was de kerstklok shape art.


Ik zal hier de stappen even in de volgorde plaatsen:

1 Snijd Kraft of ander kaartenkarton van 15 x 30,5 cm
2 Ril dit op 10 - 15 - 20 en 30 cm ( de halve cm die overblijft is je plakrand )
3: Vouw alle lijnen zodat je de plakrand boven hebt en de 5 cm vouwen onder.
4: Teken nu op de kaart de klok. Neem hiervoor de een na grootste tekenlijn.
of  anders gezegd...de binnenkant van de buitenste tekenmal. Leg deze zo op de kaart dat hij er half
op komt te staan. Ik heb het dwars lijntje aangehouden als bovenkant.
5:  Knip dit nu uit.
6: teken de klok nogmaals op de andere kant van de basis en knip die ook uit.
7: Teken nu de klok op een nieuw stuk karton of Kraft. Neem nu de grootste tekenmaat en de 
kleinste maat. Teken deze in elkaar. Knip dit nu uit en herhaal deze stap nog een keer.
Je hebt nu twee keer de klok die je op de basis plakt.
8: Maak een klein gaatje in de onderkant en doe hier een touwtje doorheen. Leg er een knoopje in
of doe er een plakbandje op.
9: Plak nu het geheel op elkaar en doe aan de bovenkant het touwtje er weer tussen.
niet te strak maar als de kaart staat moet hij recht blijven.
10: Versier de kaart naar eigen idee.



Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Mocht je er niet uitkomen dan mag je me altijd mailen of een Facebook berichtje
sturen. De versiering op deze kaart is trouwens van Studio Light.
Het zijn de handige uitdruk 3d vellen. Ook het design papier is van Studio Light.
De mal en de sterretjes aan het touwtje zijn van Doobadoo.
De tekst is van Noor!Design - winter wishes.

Dan rest mij nog de producten aan jullie te laten zien.
Je kan op het fotootje klikken en je komt in de webshop bij dat product.

Een fijne dag verder,


En deze materialen hebben we gebruikt:

 Stansvel Studio Light - Winter Memories - EASYWM488 Joy! Crafts - Kraft papier - Scrapformaat 30,5 x 30,5 cm  Dutch Doobadoo - Shape Art - Christmas Bell  Noor! Design - Winter Wishes - Clearstamp Stars  Dutch Doobadoo - Dutch Paper Art A5 - sterren  Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue Nature Raffia - beige/nat.beige/natuur -  1 PK (25 GR) Hobbyjournaal 3D schaartje


1 opmerking:

Joyce Jansen zei

Het was een zeer gezellige en leerzame dag. Jeb er echt van genoten. Prachtige kaart.
Groetjes Joyce