Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 16 maart 2015

decoratie voor de paasdagen

Hallo allemaal,

De paasdagen zijn in zicht en kunnen we weer leuke creaties maken.
Wat dacht je van een doosje eieren ;) Nee geen echte eieren maar van
papier machè. Deze kun je met van alles en nog wat decoreren.

Rayher - Papiermaché eieren

Ik ben er ook mee aan de slag geweest en heb er het volgende mee gedaan:

Het eierdoosje heb ik bekleed met paper patch van Studio Light.
Dit is speciaal papier om met een decopage lijm te verwerken.
Ik heb de multi coat mat van craft emotions gedaan.
Ik heb van de paper patch allemaal stukjes gescheurd en die vervolgens met
de multi coat op het eierdoosje geplakt.


De eieren heb ik voorzien van crackle paint. Een lekkere dikke laag
zodat het flinkt crackled. Dit is wel het mooiste als je het aan de lucht laat
drogen. En de droogtijd valt mee hoor...ongeveer een half uurtje.
Toen dit droog was heb ik van een oud leesboek stukjes gescheurd en die met
de multi coat op de eieren geplakt. En alles weer laten drogen.


Toen de eieren droog waren heb ik ze met distress inkt - vintage photo 
een wat oude look gegeven.


Bij 1 van de eieren heb ik er het dopje afgesneden met een scherp mesje.
Het leuke is dat deze eieren van binnen van plastic zijn dus je kan er zelfs
een beetje water in doen met wat blauwe druifjes of andere kleine bloemetjes.


De eieren heb ik met wat sisal in het doosje gezet.
Ik heb er voor gekozen om het doosje helemaal open te gebruiken en
heb op een soort plakje te plakken. Van raffia heb ik nog een grote strik gemaakt
en in de hoek van het doosje geplakt. Samen met wat papieren roosjes.
De kipjes woonden al een paar jaar in huize Blaauw...geen idee
waar ik ze ooit vandaan heb gehaald, maar je ziet,,als je wat bewaard... hihihi


De eieren heb ik ook nog voorzien van wat juttekoord.



Het open gemaakte ei heb ik voorzien van wat bloemen.
Je kan hier dus ook wat water in doen en echte bloemetjes erop zetten.
Maar helaas waren de blauwe druifjes nog niet te vinden in onze tuin.


Hier laat ik nog even het doosje zien dat met het paper patch is beplakt.


Het paper patch is er in diverse kleurtjes..
Deze heeft een paar kleine blauwe bloemetjes in het design.
vandaar dat ik ook graag wat blauwe druifjes op het open ei had willen zetten ;)

Ik zeg alvast,
Fijne pasen !! 
Rayher - Papiermaché eierenStudio Light - Vintage Line - Paper Patch (Decoupage) - Design 7 CraftEmotions - Multi coat mat - 250ML  DecoArt - Mixed Media Crackle - Crackle Paste White  IJslands-mos - lichtgroen

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een ontzettend gaafff idee!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Crea Astrid zei

Wat heb je dat ontzettend mooi gemaakt Janet. Een prachtwerk voor op tafel. Jij kan de paasdagen al goed doorkomen zo.

Groetjes, Astrid.

Rimmie zei

Wauw! Heel mooi gemaakt!

Groetjes

Rimmie

Els zei

Schitterend leuk gemaakt Janet en ook het doosje vind ik super gaaf.
Groetjes, Els